2011. máj 05.

Közlekedés 2.

írta: biky.p
Közlekedés 2.

A közlekedésröl már egyszer írtam, nem sokkal érkezésem után, most viszont vannak új hírek, amiket szeretnék megosztani.

Decemberben érkeztek meg az úgynevezett metrobus-ok, amik otthon teljesen normálisnak számítanak. Itt azonban új, nagy szónak számít, ha valaki ezzel megy a suliba. 

 

 Az itteniek annyira nem szeretik, hogy állandóan keresik benne a hibát, az álló busz elé 'vetik' magukat, mert ez a busz annyira rossz, hogy mindenkit elüt (ezen mondjuk nagyon jót derültem:). De legalább megpróbálta..
Azért van több indoka is annak, amiért a régi, diablo rojo-t szeretik jobban az emberek. Az új busz drágább, kevesebb az ülöhely, és még sort is kell alkotni a felszálláshoz.
A régi, diablo rojo-ért 25 centet (kb. 50 Ft) kellett fizetni, a modern busz viszont 1.25$-ba kerül (kb. 250Ft) Ezután mondjuk  egy kicsit megértem az embereket, hogy a régi, nem túl kényelmes, csicsásra festett, de nagyon panamai buszt választják.
 
 Még nem minden buszt váltottak le a fövárosban, és itt Chorreraban még egyet sem (aminek én nagyon örülök), de itt is nagy a lázadás. Ez nekem egy kicsit vicces, mert ök egyáltalán nem ismerik a magyar árakat. Most a benzin ára emelkedett.

 1 gallon 95-ös benzin (3.7 liter) 4.50$ (806 Ft). Azaz 217 Ft 1 liter benzin.
A holtankoljak.hu adatai szerint ma Székesfehérváron a Metro benzinkútnál lehet legolcsóbban tankolni, 375.3 Ft-os literáron. Innentöl kezdve szerintem csak ne panaszkodjanak a magas benzinárra. És akkor még tegyem hozzá, hogy itt a nép nem használ 95-ös benzint, hanem 91-est, mert nekik mindegy, és az olcsóbb...
Ha a benzin ára emelkedik, emelkednek a buszon jegyárak is. Egyenruhában 10 cent helyett 15 (20 Ft helyett 30), civilben 25 cent helyett 30 lett (50 Ft helyet 60) egyszeri utazás ára.
 
A taxi is drágult. Ez nem horrorisztikus, mert aki annyira menni akar, és nincs pénze, nyugodtan sétálhat. A baj csak az, hogy ehez túl lusták. Ha már mozdulni kell (legyen az 50m) már inkább várnak a buszra. Én mondjuk ha a tesóimmal vagyok a városban, ahol a leggyorsabb a séta, buszra ugyan nem ülök. Olcsóbb, gyorsabb, és egy kis testedzés sosem árt:)
 
Adiós!
Szólj hozzá