2010. júl 19.

Ki vagyok én?

írta: biky.p
Ki vagyok én?

Sziasztok!

Pálmai Viktória vagyok, 17 éves, a székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tizenegyedikes tanulója. A 2010/11-es tanévet Panamában fogom tölteni az AFS nevű cserediák szervezet által szervezett programban. Arról, hogy miért ezt az országot választottam, majd egy következő post-ban megírom. A kiutazásra több ember is motivált. A családom már elég régóta hajtogatja, hogy menni kéne, de körülbelül ez év januárjáig meg sem fordult a fejemben, hogy itt hagyjam az életemet, és kipróbáljak valami egészen mást. Nagyon sokat beszélgettem Magyarországra érkezett cserediákokkal erről az egészről, és végül én is rászántam magam a kiutazásra.
És, hogy miért blogolok? Ez nagyon egyszerű: amikor arra került a sor, hogy átgondoljam, hogyan is fogom a kapcsolatot tartani a barátaimmal, családommal és ismerőseimmel, minden lehetőséget átgondoltam. Nyilván a skype nagy találmány, és elég kézenfekvőnek tűnik, de mivel ez egy once-in-a-lifetime lehetőség, amit szeretnék maximálisan kihasználni, nem akarok sok időt az internet közelében tölteni. Tehát több indok is a blogírás mellett szólt. Először is így a legegyszerűbb mindenkivel egyszerre megosztani tapasztalataimat, élményeimet, a nyelvi- és nem nyelvi nehézségeket. Másodszor pedig szeretném elkerülni a "hogy vagy?" és a "milyen kint?" kérdéseket. Akit valóban érdekel, hogy telnek a mindennapjaim, annak itt van ez a blog. :)
Sokan mondták, hogy 17 évesen ez egy kicsit merész döntés, de úgy gondolom, hogy ha valamivel több akarok lenni a társaimnál, akkor ez volt az a lehetőség, amit mindenképpen meg kellett ragadnom. Sok visszatért cserediákkal beszélgettem már, és egytől-egyig mind pozitívan élte meg ezt az egy évet, és jó irányba változtatta meg a személyiségüket. Én nagyon sok mindent várok ettől az évtől. Szeretném beutazni az országot, megtanulni a nyelvet, sok-sok barátot szerezni, és kiélvezni az év minden egyes pillanatát. Megfogadtam, hogy minden este visszagondolok az adott napomra, és megkeresem benne azt az egy dolgot, ami aznap boldoggá tett. Szerintem ez a hozzáállás az, amivel könnyen át fogok lendülni a nehezebb napokon is.
A blogomban megpróbálok általános, az országra jellemző témákat is kibontani a személyes élmények és az aktualitások mellett. Na, nem is húznám tovább a szót, remélem tetszeni fognak az írásaim. Ha van bármilyen kritika, vagy esetleg egy téma, amiről szívesen olvasnátok, akkor csak bátran írjatok egy email-t a palmaiviktoria29@gmail.com címre.

Jó olvasgatást!

Viki

 

Szólj hozzá