2011. már 14.

Carnaval 2011

írta: biky.p
Carnaval 2011

Március 4-9 Karnevál Panamában. Általában február elején/közepén szokott lenni, most az iskolakezdés utáni hétre csúszott. Gondolom mindenki hallott már a rio-i karneválról. Na ez itt kicsit hasonló, de mégis teljesen különbözö. A Las Tablas nevü kisvárosba gyülik össze Panama apraja-nagyja, hogy karneválozzon. A karnevál itt arról szól, hogy a város közepén levö parkban 8-10 tankautóról folyóvízzel locsolják a népet, reklámanyagokat szórnak (póló, legyezö, termópalack, baseball sapka, fejkendö, sör(!), mindenféle alkoholtermék).

Tavaly Martinelli Convers cipöket osztogatott, nem is kell említenem, most ö lett a miniszterelnök, megynyerte az emberek bizalmát:) 2 királynö van, akik versengenek, hogy a napi 3 felvonulásból kinek szebb a felvonuló autója, kinek jobb a zenekara. A végén nem hirdetnek gyöztest, a népre bízzák ki volt a jobb. 

A királynök nevét már több mint egy évvel elöbb megtudják, mert igy van egy évük arra, hogy átalakíttassák magukat, összegyüjtsék a pénzt. Már most a jövö évi királynö is felvonult.

A királynök napi téma szerint vonulnak, készíttetik el a szebbnél szebb autóikat, amiket egy csak erre a célra vásárolt traktor húz:) Én megkérdeztem a testvéremet mennyibe fáj ez a királynö családjának? Mert ugye 14 autót kell elkészíttetni, megterveztetni. Minimum 500.000$-t költenek erre az 5 napra (100.000.000 Ft) és ebben nincs benne a királynö  plasztikai mütétjei, koronája (amivel a szülök idén a miss world-korona tervezöjét bízták meg(12.000$-2.400.000Ft), ének-, tánctanulása, sminkje, ruhái, reklámanyagok, plakátok, pólók, tüzijáték, zenekar, és még nagyon-nagyon hosszasan sorolhatnám.

A park tele van, mozdulni sem lehet. Amikor pedig éppen a királynö vonul, aki az egész utat betakarja, az a sok-sok ember összetömörül, és ebböl szoktak lenni a gondok. Mi is belekeveredtünk egy ilyenbe, és tegyem hozzá kicsit be voltunk pánikolva. Másfél órát töltöttünk a tömegben délben mire ki tudtunk keveredni, úgy, hogy azt mondogattam, hogy rosszul vagyok. Ettöl a tesóm teljesen kétségbeesett, de amikor kiértünk megnyugtattam, hogy csak ki akartam jutni, és nem láttam jobb megoldást:) Lássuk be, müködött!

Este rendszerint tüzijátékkal indult a program, ez volt a jel, amikor a királynök elindultak. 10-11 körül kezdödött az esti program, egész reggelig nem áll meg a zene, nem zártak be a szórakozóhelyek, nem aludt a nép. Ha pedig alszik akkor egymás hegyén hátán. 3 szobás lakásban 50 ember simán elfér, a parkban is alszanak az emberek, az utcán is, ahol éppen helyet találnak. Hotelszoba azóta nincs, amióta kiderült a karnevál dátuma. 2 nap alatt minden megtelt. Akinek itt van egy használaton kívüli háza, annak a karnevál abszolút nagy biznisz. 5 éjszakáért 500$-t is elkérhetnek. És akkor még nem ettél semmit, nem voltál a diszkóban, és nem ittál alkoholt, ami nélkül valljuk be nincs karnevál.

A reggeli zuhany rendszerint kimarad, mert itt tényleg túl sokan vannak egyszerre, és a víz reggel 7-re elfogyott. A hajmosás amúgyis felesleges szórakozás lett volna, mert amint utcára lépsz, tuti, hogy nyakonönt sörrel az elsö ember. Akkor most mindenkinek a képzeletére bízom, hogy, hogy nézett ki a hajam 4 nap után:) Sör, energiaital, és jeges víz. Nagyrészt ez a 3 elem volt megtalálható a locsolni vágyók tarsolyában. Én kaptam vodkát is. Minket (fehéreket) nagyon szeretnek locsolni, mert ugye kilátszunk a tömegböl :))). Szabály, hogy fiuk lányokat, lányok fiukat locsolnak. Én ezt nem tudtam, és a testvérem világositott fel erröl, amikor lelocsoltam, és mindenki furán nézett rám..:)

A folyóvíz nagyon hüsítö volt, és éppen ezért észre sem vettem, hogy paradicsommá égtem. 50-es faktorú krémmel kentem be magam. Második nap a 80-ast választottam, ami ugye jobb elvileg. Igen elvileg. Ha a vízálló, tényleg vízálló. Ez nem volt az...:) 

Iskolába menet 1-2 anár megkérdezte: "Ah, Viki, csak nem karneválozott?":)

Mára ennyit:)

Szólj hozzá