2010. nov 29.

desfile, desfile, desfile...

írta: biky.p
desfile, desfile, desfile...

November telis-tele volt mindenféle felvonulással... Kezdödött a november 3-4-5-ei sorozattal, a Las Tablas-i ruhafelvonulással, 10-e, antorcha mindenhol, és végül a 28-ai felszabadulás ünnepe, szintén felvonulással a változatosság kedvéért. Féreértés ne essék, nagyonis kedvemre való volt:)

a hétvége elég mozgalmas volt. Szombaton kezdödött a tüzoltók antorcha-jával, ami azt jelenti, hogy a zenekaruk felvonul mögötte pedig lámpásokkal az emberek. Minden iskola csinál ilyet (pénteken volt az én iskolámé), a tüzoltók, a mentök, a rendörök, tényleg mindenki. A tüzoltók esetében ez nem lámpásokkal, hanem fáklyákkal történt, mert ök csak tudják hogyan oltsák el, ha meggyullad valami :D. Többnyite "antorcha" zenét játszanak, de az iskolám sétáján volt Cascada, Lady Gaga (jeeee) és Eye of the tiger is:)

Naaaaaagyon hosszú volt, a végére majdnem letörtek a lábaim, de megérte végigmenni, nagyon szép volt. :)

Vasárnap, a naaagy ünnep: Panama felszabadulása Spanyolországtól.

Mi 1 órára mentünk a VIP sátorba (anyám a regionális igazgatója az iskoláknak), addigra már javában zajlott a felvonulás. 60 iskola és a szabad csoportok (amit még mindig nem értek, de nem baj). Belölük 37-39 (ez állandó vita tárgya..:D). Höség, tömeg, és utána sok-sok tonna szemét az utcán.

Nagyon sok rendör volt, mert ez egy tökéletesen alkalmas hely a zsebtolvajlásra, és mert történtek dolgok itt mostanában... Megtudtam, hogy itt minden évben már-már tradicionálisan 1 cserediákot kirabolnak. Huh! Nem én voltam az. Talán azért nem, mert hárman voltunk, és vigyáztunk egymás értékeire is. Sétálgattunk, sétálgattunk, aztán visszamentünk a sátorba. Éppen egy vicces párbeszédet folytattunk a polgármesterrel, amikor egy rendör közölte, hogy valakit meglöttek az egyik parkban... Mivan?! Gondoltam biztos én értettem fére, de sajos nem. 10 perccel azelött éppen ott sétálgattunk. Szerencsére nem sérült meg senki. Anyám kérdezte, hogy merre sétálgattunk, gondoltam megóvom egy kellemetlen szívrohamtól, csak annyit mondtam, itt voltunk a sátor mellett.

Ezek után úgy be volt tojva, hogy sehova nem mehettünk. A sátorból le sem. Pedig aztán szerintem akkor már ott veszélyesebb, mert elég ha EGY ember nem bírja a polgármestert, és a kelleténél kicsit több alkoholt ivott... Hirtelen duplájára nött a rendörök, önkéntes rendfenntartók száma.

Végül 10-re lett vége, amikor már minden iskola, és csoport elvonult, mi is elvonultunk aludni.

folyt. köv.

Szólj hozzá