2010. júl 26.

Miért éppen Panama?

írta: biky.p
Miért éppen Panama?

 Sziasztok!

Mivel már csak 3 nap és indulok, úgy éreztem ideje volt nekiállni, vagy legalább megcsinálni a blogomat. És hogy miért csináltam? Mert mindenki azt kérte, hogy majd néha írjak neki, mi van velem, milyen az élet "odaát"! Azt gondoltam ez egy egyszerűbb formája a körleveleknek:) Akit érdekel elolvassa, akit nem, az nem. Őszintén szólva még sohasem csináltam ilyet, de remélem azért majd belerázódók.

Szóval, miért éppen Panama? Úgy október/november környékén döntöttem el, hogy szeretnék cserediák lenni, spanyolt tanulni. Mielőtt a Lánczos Kornél Gimnáziumba mentem középiskolába, semmit sem hallottam erről a cserediák dologról. Itt meg minden évben 4-5 cserediákkal lehettem kapcsolatban, láthattam, hogyan tanulnak meg magyarul 1 év alatt, ami - tegyük hozzá - nem kis feladat volt számukra. Egy év család, barátok, és az anyanyelv hallása nélkül. Mindig kiráz a hideg, amikor rágondolok. De most itt állok én is ennek az életre szóló kalandnak a kapujában. Panama. Soha nem hallottam róla. Na jó földrajz órán a Panama-csatornáról. Ennyi. Amikor Pesten volt ez, az általam csak Alkalmassági vizsgának nevezett kiválasztás, találkoztam Bencével, aki egy nagyon segítőkész önkéntes. Ő beszélt rá igazából Panamára. Elmesélte, hogy ott mi, hogyan zajlik, milyen barátságosak az emberek. Rögtön beleszerettem! Mármint nem Bencébe, hanem Panamába :))). Már most imádom, pedig még nem voltam ott. A családomat is ismerem már: José Martínez(apa), Manuela Segrera(anya), Evelyn Rodriguez, Beatriz Martinez, Victor Martinez(gyerekek). Szerintem jól ki fogunk jönni egymással, már beszéltünk párszor.

Egy két dolog Panamáról: Közép-Amerika legdélibb állama. Természetes hidat képez Dél- és Észak-Amerika között. Nyugatról Costa Rica, keletről Kolumbia határolja. Panama éghajlatát trópusi egyenlítői éghajlat és kis hőmérsékleti ingadozás jellemzi, mely rendkívül kedvező az idegenforgalom szempontjából. Két évszak, a száraz és az esős létezik. A száraz évszak december végétől május elejéig tart, az év többi része az esős évszak. Az összes évi csapadékmennyiség az esős évszakban hullik le.

Ma kaptam egy e-mail amiben kiderül, hogy az eddig 14 órásnak hitt út nem 14 órás... Ugyanis kicsivel előbb idulok és itthoni idő szerint 0:45-kor érkezek. Az út 17 óra 40 perc lesz, egy kis (4 és fél órás) amszterdami pihenővel. Nem baj, ettől függetlenül már nagyon-nagyon várom :)

 

 Panama zászlaja

Szólj hozzá